Speltak: Explorers
Organiseren en plannen makenSpeluitleg Explorers
Explorers regelen de meeste dingen zelf: de draaien hun eigen opkomsten en organiseren zelf hun expeditie. Ook hun afdeling runnen ze zelf, ze kiezen een afdelingsbestuur en beheren de financiën van de afdeling. De begeleiding doet actief mee in het door de explorers opgestelde programma en helpt als een plan dreigt te stranden.
Het bedenken van een uitdagend programma, is voor explorers vaste prik. Explorers bedenken hun eigen programma en kunnen er ook voor kiezen om projecten te doen. Een project is een activiteit die langer duurt dan één opkomst en is dus een stuk omvangrijker als het gaat om organisatie. Op de explorersite zijn allerlei handige hulpmiddelen te vinden als het gaat om programmeren en het opzetten van een project.
Insignes
In het Scoutingspel zit een doorlopende leerlijn, wat inhoudt dat er steeds verder gebouwd wordt op wat een scout al weet. Zo doen jeugdleden vaardigheden op die niet zo moeilijk lijken, omdat ze dit stapje voor stapje leren. Maar ongemerkt leren ze door de jaren heen dus heel veel. Ook explorers doen op een ongedwongen manier ontzettend veel vaardigheden op. Maar niet alles wat ze leren, hoeft ongemerkt te gaan. Om de persoonlijke groei van explorers zichtbaar te maken, kunnen ze werken aan jaarbadges, insignes en awards.
Explorers kalender
Hieronder de kalender met alle opkomsten en activiteiten voor de explorers. Naast de vaste wekelijke opkomsten worden er door Scouting Rheijnewoud zelf activiteiten georganiseerd, maar ook zijn er regionale- of landelijke activiteiten die in samenwerking met andere scouting verenigingen in de regio worden georganiseerd of door de overkoepelende organisatie Scouting Nederland.

Speltak: Explorers
- 15 t/m 18 jaar
- Opkomst: elke vrijdag
- Tijd: 20:00 – 22:00 uur
- Organiseren en plannen